omA KOPPA

omA KOPPA

Sillä sipuli!




Ei vielä ole varvassandaaliaika!



Enää ei oikein ole kynttilänpolttoaikakaan.



Paloivatko ne pohjaan ';/



Valurautapannun
pitäis olla paras!?


Ihan kuin minä,
sauhuaa tuossa itsekseen ;)


Ei kai rusetti tervanarussa mene söpöstelyksi?



Tässä välissä voisin kysyä,
mikä tämän postauksen
orastava idea oikein on ;)



Jotain machoilua?
Eräkattaus kaupunkioloihin?

Yritänkö kertoa,
etten ole hyvä kokki ';)

~
Tänään on 19.3.
Minna Canthin ja

TASA-ARVON PÄIVÄ :)


Mun mies on intohimoinen ruuanlaittaja.
Siksi hän saakin kokata kaiken.
Minun hommia ovat kattaus, koristelu ja tiskaus.

Käymme yhdessä ruokakaupassa.
Molemmilla on omat kauppalistat ;)

Mun listassa voi lukea:

5 pakettia palasokeria,
grillitikkuja+hammastikkuja
lakuja tai viinirypäleitä
30 punaista omenaa, 1 vihreä
väkiviinaetikkaa
5mm harjaterästanko (tuo oli lipsahtanut väärälle muistilapulle,
K-kaupasta ei vielä saa kaikkea)
Minigrip-pusseja
HIUSVÄRI!
2kg suolaa...

ja sit jotain semmoista,
josta en saa itsekään aina selvää, kuten
MUISTA: jtan väri ö kuk, krysant. tms ;)
Aivan, sehän oli se kevätkenkäKUKKA :)



Sillä sipuli.
Ja nyt mä autan keittiössä.


Punasipuli leikataan näin.
Vaan ei ihan pohjaan saakka!

Kun viillot ovat valmiit,
painetaan koko kämmenellä päältä,
niin että sipuli rutisee ;)



Siitä tuli lootus :)




Saako olla jälkiruokaa?
Ai ei maistu vai.


Mä tiskaan sit. Käsin.
Lurautan etikkaa huuhteluveteen,
niin että lasit hohtaa :)




4 kommenttia:

  1. Kivannäköinen sipuli-lootus, tummia punavioletteja värejä, mielenkiintoisia kuvia kuten aina! ...Muutamaa päivää aiemmassa kuvassa oli tehopari Umppa&Lumppa purkitettu, ovatko he talvieläimiä, kun ennen kesää purkitetaan? Päästäthän joskus purkista ulos, tulee muuten kaveruksia ikävä! ;))

    VastaaPoista
  2. Ihana pläjäys! :D

    Mä kirjottelen kauppalappuun itelleni aina jotain huomautuksia. Kuten "hanki aivot", jos päivän sapuskan pohtiminen on ollut työlästä. Niitä on kaupassa huvittavaa hihitellä ja yleensä jätän lapun ostoskärryyn tai kassalle tuntemattomien löydettäväks. Se on mun oma perverssio.

    VastaaPoista
  3. Umppa ja Lumppa ovat muhimassa ;)

    VastaaPoista
  4. Oi, tuota lootusta pitää joskus koittaa! Kiitti vinkistä!

    VastaaPoista